Mercedes-Benz ir esportas

Žaidimų industrija - vis dar sparčiai auganti ir besiplečianti sritis, savo apimtimi lenkianti muzikos ir filmų industrijas kartu sudėjus: vien tik 2019-ais metais jos apyvarta siekė 152 mlrd. dolerių. Ir nors nemaža dalis žaidėjų žaidimą laiko tik pramoga ir nesieka rungtyniauti su kitais, tačiau nemaža tų, kuriems vaizdo žaidimas - dar viena varžybų, konkurencijos forma. Praėjo nemažai metų ir taip paprastai atrodžiusi lentelė su geriausiais žaidimų rezultatais „Pac-Man“ arkadoje išsirutuliojo į esporto renginius ir čempionatus  pritraukiančius milijonus stebėtojų ir generuojančius milžiniškas pinigų sumas. Tai, kas seniau tebuvo geek'ų hobis, tapo šiandienos kultūros dalimi ir netgi karjeros galimybe.

Kaip ir sporte, esporto renginiai pritrauka rėmėjus - energetinių gėrimų, kompiuterinės įrangos žaidėjams ir… automobilių gamintojus. Mercedes-Benz jau nuo 2017 metų remia esporto lygas: ESL, SK Gaming, o dabar - dar ir League of Legends pasaulio čempionato rėmėja, apie ką buvo pranešta renginio, skirto pristatyti šių metų čempionatui, metu.

Šiais metais vykstantis League Of Legends pasaulio čempionatas, sutrumpintai 2020 Worlds, vyksta rugsėjo 25 - spalio 31 dienomis Kinijos sostinėje Šanchajuje. Jo anonse, pasirodžiusiame rugsėjo 17 dieną, dviejose scenose pasirodė Mercedes-Benz automobiliai - GLA 250 ir elektra varomas EQC visureigis; šitai buvo užuomina į tai, kas buvo oficialiai pranešta 22 dieną - naujai užsimezgusi ne vienerius metus truksianti Mercedes-Benz ir Riot Games partnerystė.

Štutgarte įsikurusi prabangių automobilių gamintoja tapo MSI (Mid-Season Invitational), All-Stars, League Of Legends pasaulio čempionato partnere bei pagrindine jo apdovanojimų ceremonijos rėmėja. Jos logotipas, trikampė žvaigždė apskritime, taip pat pasirodys ir žaidimo metu matomuose baneriuose. Mercedes-Benz taip pat patvirtino, kad varžybų bei čempionatų metu kurs temines reklamas ir kurinį socialinėje medijoje, skirtus populiarinti vykstantiems renginiams.

League Of Legends čempionatas, rėmėjai ir reklama

League Of Legends pasaulio čempionato finalai - daugiausia žiūrovių sutraukiantis esporto renginys, 2019 metais pritraukęs 1.8 karto daugiau žiūrovų nei NBA finalai. Žinoma, verta atsižvelgti į tai, kad didžiąją dalį NBA varžybas stebinčią auditoriją sudaro Amerikoje gyvenantys žiūrovai, o ir stebėti varžybas iš užsienio šalių nėra paprasta - reikalinga mokama prenumerata, kuri tikrai nekainuoja mažai; savo ruožtu esporto renginius stebėti gali kone kievienas bet kurioje pasaulio šalyje, tad ir žiūrovų skaičius yra didesnis. Tačiau sunku patikėti, kad tai pagrindinė buvo priežastis, kodėl žiūrovų skaičius skyrėsi kone du kartus.

Mercedes-Benz, Spotify, Master Card, Bose - tai tik dalis rėmėjų sąrašo, kuris prisideda prie League Of Legends pasaulio čempionatų. Vis daugiau tarptautinių firmų suvokia esporto mastą, auditorijos dydį ir stengiasi tai išnaudoti. Patys Riot Games užsimena, kad šių metų čempionatas sulaukė didesnio rėmėjų ir partnerių dėmesio, kuris tik nėra logotipo demonstracija transliacijų metu, o ir noras būti renginio dalimi. Beje, šiųmetiniame Worlds sukurtos dainos video pasirodė čempionato partnerių produktai - Mercedes-Benz automobiliai, Alienware kompiuterinė įranga ir SecretLab žaidimų kėdės.

Vieni iš didžiausių iššūkių, kylančių bandant reklamuoti įvairių sričių kompanijas - žaidimo eigos nenustūmimas į šoną, išsaugota pagarba žaidžiantiesiems ir „natūralus“, akies nerėžiantis logotipų įkomponavimas į žaidimą ar transliaciją. Lenktynių žaidimuose tai nėra taip sudėtinga - rėmėjų simbolika atsiranda ant pačių automobilių, plakatų žaidimo pasaulio gatvėse ar trasose. Tačiau, pavyzdžiui, tokiame žaidime kaip League Of Legends, šitai pasidaro daug sudėtingiau - fantastiniame pasaulyje vykstančiame magiškų kovų žaidime, kuriame Mastercard kreditinių kortelių reklama neatrodo tikrai netinkamai.

Čia įsijungia pinigais varomas kūrybingumo varikliukas, kuris rėmėjų reklamas sukaišioja visur, kur tik jos nors kiek dera. Reklaminės pertraukėlės - pati paprasčiausia reklamos vieta, kuri yra jokia naujiena pramogų versle, kaip ir vienos ar kitos kompanijos pristatomos geriausos raundo akimirkos ar apdovanojimai.

Žaidimo metu dalyviai žaidžia sėdėdami ant SecretLabs kėdžių, dėvi Bose ausines ir žaidžia naudodamiesi Alienware įranga; rėmėjų ir partnerių reklama „įsipaišo“ šalia žaidėjų kamerų ir atsiranda pačiame žaidime - ant žaidimo pasaulyje esančių banerių pasirodo Spotify, Alienware, SecretLabs logotipai. Ir tai yra ta pati reklama, buvusi ant krepšinio salės grindų ar tribūnų, kuri persikėlė į virtualią erdvę, kur ją pamato daugiau žmonių, kokybė - geresnė, o priežiūra kainuoja daug mažiau.

Esportas tampa didžiulius žmonių srautus sutraukiančia pramoga, tad nenuostabu, jog didžiosios kompanijos į tai žvelgia kaip į perspektyvią sritį, kuri ne tik gali leisti reklamuotis, tačiau ir pasiekti kitokią auditoriją. Matant vis dar nenustojantį augti populiarumą, drąsiai galima teigti, kad netrukus išvysime daugiau Mercedes-Benz pavyzdžiu sekančių įmonių. Kas žino, gal po poros metų išvysime Teslos esporto komandą?



Patiko straipnis ir nori daugiau geimeriško turinio? Tuomet siūlome perskaityti žaidėjų tarpe pelnytai populiarios žaidimų pelės Glorious Model D apžvalgą bei straipsnį apie ką tik pasirodžiusį Watch Dogs: Legion žaidimą.

O jei skaityti nuobodu - dar daugiau turinio gali rasti mūsų YouTube kanale, Facebook ir Instagram paskyrose.