Valdikliai: PS5 ir XboX Series X

Balandžio 7-ą dieną Sony oficialiai išleido būsimos Playstation 5 konsolės valdiklio nuotraukas ir aprašymą. Tuo tarpu Microsoft tai padarė jau kovo 16-ą; tačiau čia nieko nuostabaus, nes Microsoft pirmiau atskleidė ir konsolės techninius duomenis. Ir jau iš pirmo žvilgsnio į nuotraukas galima matyti, kad į naujųjų valdiklių (o ypač Playstation 5) kūrimą buvo įdėta daug laiko ir pastangų – tad neverta atmesti galimo scenarijaus, kurio metu Xbox konsolės valdiklis praras dominuojančią poziciją rinkoje ir nusileis savo konkurentui. Tačiau prieš pradedant kategoriškai ginti savo mėgstamos konsolės valdiklį ir pilti purvus ant kito vertėtų artimiau susipažinti su naujaisiais, taip patraukliai atrodančiais ir daug žadančiais valdikliais.

Sony Playstation 5 Dualsense

Playstation 4 Dualshock valdiklis savo pavadinimą gavo pagal du valdiklyje sumontuotus motoriukus, kurie žaidžiant keldavo vibracijas, sustiprinančias žaidėjo potyrius; naujasis valdiklis savo pavadinimą gavo pagal turimas naujoviškas, reguliuojamą pasipriešinimą turinčias svirteles.

Atsižvelgdama į žaidėjų atsiliepimus apie Dualshock valdiklį, Sony siekė žaidėjams suteikti dar tikroviškesnius, pasinėrimą į žaidimą sustiprinančius potyrius. Šiuo tikslu valdiklis gavo patobulintą vibracijos, pažįstamą jau iš ankstesnių valdiklio modelių, mechanizmą, kuris itin dažnai kūrėjų naudojamas lenktynių žaidimuose – skirtinga kelio danga sukelia vis kitokį valdiklio atsaką, verčiantį žaidėją tiesiogine ta žodžio prasme justi kelio dangą; Tačiau Sony tuo neapsiribojo. Dualsense turi ir kai ką naujo – šį kartą gamintojo dėmesys buvo atkreiptas į lytėjimo potyrio suteikiamus pojūčius. Šiuo tikslu valdiklyje atsirado reguliuojamo pasipriešinimo svirtelės (jei tiksliau, L2 ir R2), kurios leidžia žaidėjui justi tikrovišką pasipriešinimą pvz., įtempiant lanką ar spaudžiant stabdžių pedalą. Žaidėjai, turėję progą išbandyti valdiklį vienareikšmiškai sutinka, kad vibracijos ir besipriešinantys mygtukai suteikia daug tikroviškesnę žaidimo patirtį.

Playstation 4 naudotojams dažnai kildavo problemų ir su tiesioginiu bendravimu žaidimo metu – tam būdavo reikalingos ausinės su mikrofonu bei tinkama jungtimi, tad besinaudojantys televizoriuose įmontuotais garsiakalbiais susidurdavo su, paprastai tariant, neįveikiama kliūtimi. Tad atsižvelgdama į žaidėjų nepasitenkinimą Sony pultelyje įmontavo atskirą mikrofoną – ir nors jis, kaip pagal oficialų aprašimą netiesiogiai leidžiama suprasti, nesiūlo aukštos kokybės garso (tad ilgesnių diskusijų metu pašnekovų ausys kentės), tačiau persimesti keliomis frazėmis jo tikrai pakaks; ant pultelio taipogi atsirado ir mikrofono išjungimo mygtukas – tačiau vis tiek nežinia, ar Sony nesiklausys, ką veikia žaidėjas jam to nenorint (vienas iš sprendimo būdų – išardyti valdiklį ir išimti mikrofoną, tačiau tai panaikins gaminio garantiją). Valdiklis nebeturi teigiamos reakcijos sulaukusio Share mygtuko – jį pakeitė mygtukas pavadinimu Create, apie kurį Sony daug detalių neatskleidė, bet bent jau pažadėjo jas pranešti prieš pasirodant konsolei.

Kalbant apie dizainą ir techninius valdiklio parametrus galima pasidžiaugti, jog valdiklį bus galima pakrauti naudojantis USB-C jungtimi – Dualshock naudota Micro USB-B naujajame valdiklyje atrodytų gana gremėzdiškai, o ir patogumas ja naudotis yra daug mažesnis. Valdiklis išsaugojo Dualshock turėtą jutiklinį paviršių, tačiau paties valdiklio forma kito – valdiklis atrodo kiek glotniau ir futuristiškiau; šį įspūdį sustiprina ir nauja valdiklio spalvų gama – baltas korpusas su „įsiliejančiais“ tamsiai pilkais akcentais, o mėlyna LED juosta aplink jutiklinį paviršių suteikia akiai patrauklų akcentą (kuris mielai išnaudos valdiklio bateriją).

Xbox Series X Wireless Controller

Priešingai nei konkurentas, Microsoft konsolės valdiklis tenkinasi daug paprastesniu pavadinimu, neatspindinčiu jo savybių. Tačiau pavadinimas juk nėra jau toks svarbus – o ypač valdikliui, kurio pirmtakas buvo laikomas geriausiu iki šiol sukurtu konsolių valdikliu.

Xbox One valdiklis buvo toks, kokio ir norėjo žaidėjai – tad nenuostabu, kad Microsoft nusprendė dizaino nekeisti, o tik jį atnaujinti: valdiklio forma buvo kiek pakeista, kad tiktų ir jauniausiems žaidėjams neprarandant patogumo naudotis ir didesnių plaštakų savininkams (na, bent jau taip teigia gamintojas). Buvo pakeista abiejų priekinių svirtelių tekstūra – dabar mygtukai padengti taškuotu iškiliu paviršiumi, kuris turėtų padėti pirštams lengviau surasti reikiamą mygtuką įtemptose žaidimo situacijose; anksčiau tai tebuvo specialiuose valdiklio modeliuose, tačiau atsižvelgdama į žaidėjų pageidavimus Microsoft šią smulkią, bet malonią detalę pavertė prieinama kiekvienam. Kaip ir Dualsense, valdiklis turės reguliuojamo pasipriešinimo svirteles, kurios jau buvo naudojamos pirmtake (deja, ši valdiklio funkcija dažnai yra nepelnytai pamirštama – bet dėl to dalinai galima kaltinti ne itin aiškią ir nemažai sumaišties sukėlusią Xbox One išleidimo metų atliktą reklamą).

Kaip ir Playstation 4, Xbox One naudotojams dažnai kildavo problemų su tiesioginiu bendravimu žaidimo metu – tam būdavo reikalingos ausinės su mikrofonu ir tinkama jungtimi, tad žaidėjai, turintys puikias erdvines garso sistemas ar besinaudojantys televizoriuje įmontuotais garsiakalbiais, neturėdavo kitos išeities, tik būti nebyliais. Žinoma, ausinių, turinčių mikrofoną, naudotojams problemų nekildavo, nes vėlesni valdiklio modeliai turėjo 4 polių ausinių lizdą (deja, pirmieji valdikliai neturėjo net šios jungties, tad žaidėjams tekdavo pirkti adapterį, leidžiantį naudotis ausinėmis per Micro USB jungtį). Į žaidėjų norus čia nebuvo atsižvelgta ir valdiklis, priešingai nei jo konkurentas, mikrofono neturės – tačiau toks Microsoft žingsnis yra suprantamas, nes mikrofono kokybė tikrai nebūtų gera ir kitų žaidėjų ausų nedžiugintų. Valdiklis įgijo Dualshock turėtą Share mygtuką, kuris leidžia įrašyti žaidimo veiksmą ar pradėti tiesioginę transliaciją vieno mygtuko paspaudimu.

Dizaino fronte, priešingai nei Playstation stovykloje, nieko naujo ar radikalaus neįvyko – valdiklio forma, kaip jau minėta, buvo kiek atnaujinta ir pritaikyta jaunesniems žaidėjams, pakeistos svirtelių tekstūros ir, vėlgi sulaukus teigiamų atsiliepimų apie specialiose valdiklio versijose naudotus kryptinių svirtelių (angl. D-Pad) modelius, buvo pakeista jų forma. Valdiklis nebeturės keičiamų baterijų, kas leisdavo be perstojo žaisti itin ilgas valandas – užtekdavo įdėti iš anksto pakrautas atsargines baterijas; jų vietą pakeitė nekeičiama baterija, kurią pakrauti bus galima per USB Type-C jungtį.

Gera žinia dabartinių Xbox One valdiklių fanams – Xbox Series X palaikys ir praeitos kartos konsolių valdiklius, tad nenorintiems atsisakyti taip pamėgto valdiklio to daryti ir nereikės. O pats Xbox Series X valdiklis Bluetooth ryšiu galės būti naudojamas ne tik su konsole, bet ir su kompiuteriais bei mobiliaisiais įrenginiais.

Baigiamasis žodis

Nors detalių apie naujos kartos konsolių valdiklius nedaug, nuotraukų mažai, o kaina dar nepaskelbta, tačiau jau dabar aišku, kad naujieji valdikliai... na, akivaizdžiai bus geresni nei jų pirmtakai ir nevaidins svaraus vaidmens renkantis, kurią konsolę pirkti – abudu valdikliai siūlo savus privalumus bei minusus (kurių vis labiau mažėja), tad svarbesnį vaidmenį vaidins pirkėjo simpatijos vienai ar kitai gamintojo konsolei.

Kad ir kaip būtų gaila, tačiau gamintojai nepranešė, kokių trūkumų turės valdikliai, tačiau jau dabar galima numanyti, kad Xbox valdiklis bus kiek varžomas savo baterijos, o Dualsense išvaizdi ir akį traukianti balta spalva kentės nuo išorinių veiksnių – purvo, riebalų ar net saulės spindulių, kurie galima valdiklio spalvą pakeis į balkšvai gelsvą.

Abidvi konsolės pasirodys 2020-ųjų pabaigoje.