Valorant

Visai neseniai pasirodžiusi nekantriai laukta uždaroji bandomoji Riot Games studijos žaidimo Valorant (pradžiai težinoto Project A kodiniu vardu) versija sukėlė iki šiol nematyto stiprumo žaidėjų bendruomenių ažiotažą: žaidimas kone pasiekė žiūrimumo rekordą Twitch transliacijų platformoje (1,7 mln. žiūrovų, o juk čia dar net ne galutinė žaidimo versija), sukėlė daugybę diskusijų apie dabartinių esporto žaidimų ateitį ir, paprastų paprasčiausiai, sužadino smalsumą – juk naujas žaidimas visada įdomus. Tad kas tas žaidimas, nurovęs stogą nuo Battle Royale žaidimų stabarėti pradėjusiai žaidėjų bendruomenei?

Žaidimo prieiga

Žaidimo kūrėjai žada nemokamą prieigą prie galutinės (šių metų vasarą pasirodysiančios) žaidimo versijos – panašu, jog Fortnite Battle Royale išpopuliarintas monetizacijos modelis yra pelningesnis nei vienkartinis mokestis perkant žaidimą. O kol kas norintiems išbandyti žaidimą teks atlikti „geimerišką“ odisėją – žiūrėti kitų žaidėjų transliacijas ir laukti atsitiktinai dalinamo žaidimo rakto; šiuo būdu žaidimo kūrėjai subūrė tokią didelę žiūrovų audienciją. Trokštamo žaidimo rakto tenka laukti apytiksliai nuo 20 iki 40 valandų, o nenorintiems laukti ar leisti laiko žiūrint kitus žaidžiančiuosius Riot Games turi nemalonių žinių – žaidimo raktas suteikiamas pagal IP kompiuterio adresą, tad pirkti ar parduoti paskyras... įmanoma, tačiau labai greitai paskyra bus užblokuota – žaidimo taip troškęs žaidėjas, ko gero, tespės sužaisti keletą raundų. Tad kol kas norintiems išbandyti žaidimą teks apsišarvuoti kantrybe ir keliauti į Twitch; paguoda – šį žaidimą žaidžia ir daugelis populiariausių transliuotojų, tad nemaža tikimybė, kad ir jūsų mėgstamas transliuotojas yra Valorant žaidėjų gretose. Na, o patiems nekantriausiems galime pasiūlyti mūsų bendruomenės nario video, kuriame greitai ir aiškiai pateikiama informacija ir patarimai, kaip be nuobodulio, kylančio pačiam žiūrint transliacijas, gauti žaidimo raktą.

Žanras | Režimai | Grafika

Valorant – pirmoji Riot Games studijos pirmojo asmens šaudyklė, sujungianti etalonu laikomo Counter-Strike:Global Offensive ir herojinių šaudyklių (pvz., Overwatch) bruožus. Kol kas žaidėjams teprieinamas iš Counter-Strike serijos pažįstamas bombos išminavimo žaidimo režimas, tačiau kūrėjai žada pridėti ir daugiau skirtingų režimų. Kalbant apie šiuo metu prieinamą režimą galima pasidžiaugti, kad studija aklai nekopijavo Counter-Strike ir įnešė kad ir minimalių skirtumų – kaip įdomiausią ir didžiausius vargus žaidėjams keliantį būtų galima įvardinti tris (o ne dvi) bombų detonavimo aikšteles – Counter-Strike žaidėjams, pratusiems prie dviejų aikštelių, šis skirtumas yra vienas iš nemaloniausių, nes dėl jo tenka keisti žaidimo stilių – juk išsiskirstyti į visas aikšteles negalima, nes išgyvenimo šansai priartės prie nulio.

Žaidimo grafikos – panašios į Overwatch ir Fortnite, fotorealistiškumo, taip žavinčio Call Of Duty:Modern Warfare žaidėjus, čia nėra. Kadangi Valorant yra konkurencinis (angl. competitive) žaidimas, grafikos tikslas yra pasiekti maksimalų netrukdymą žaidėjams, kad pergalę lemtų žaidėjo įgūdžiai ar turimos žinios, o ne slapukiška pasala krūmuose. Žaidimo dizainas priskiriamas low-poly kategorijai – atkurti objektus naudojamas minimalus kiekis geometrinių figūrų, kad žaidėjo dėmesys nebūtų blaškomas tik vizualiai patraukliomis, bet jokios naudos neturinčiomis detalėmis.

Panašumai ir skirtumai

Kaip ir Counter-Strike, kovojančias komandas sudaro penki žaidėjai, žuvęs žaidėjas prisikelia tik kitame raunde, vieną žaidimą sudaro 25 raundai (ko gero, Riot Games nusprendė nekankinti žaidėjų itin ilgomis ir varginančiomis nepertraukiamomis žaidimo sesijomis ir Counter-Strike buvusį skaičių sumažino penkiais), kiekvieno raundo pradžioje žaidėjai perka ginklus, granatas, šarvus bei gebėjimus. Pinigai įrangos pirkimui gaunami taip pat, kaip ir Counter-Strike: raundo pabaigoje, eliminavus priešininką ar sėkmingai detonavus/išminavus bombą – ekonominis Valorant aspektas nestebins naujų žaidėjų, turėjusių patirties su Valve žaidimu. Ginklai žaidime taipogi yra kone identiškos kopijos savo atitikmenims Counter-Strike; pavadinimai, žinoma, pakeisti, išvaizda kiek kitokia, tačiau retas žaidėjas ginklus vadins naujais vardais – įprotis brangiausią ir galingiausią pistoletą vadinti Deagle‘u ar galingiausią snaiperinį šautuvą AWP‘u yra daug stipresnis nei noras mokytis išgalvotus pavadinimus.

Valorant panašumas su herojų šaudyklėmis – daug mažesnis nei lyginant su Counter-Strike. Kiekvieno žaidimo pradžioje žaidėjas pasirenka savo agentą (taip žaidime vadinami herojai), žaidimo metu (pvz., pertraukėlės tarp raundų metu) agento pasikeisti nebegalima (priešingai nei Overwatch, kur herojų galima keisti neribotu dažniu neribotą kartų kiekį). Herojų gebėjimai (angl. abilities) ir prieigą prie jų Valorant žaidime irgi yra kitokia: kiekvienas agentas turi po keturis skirtingus gebėjimus, kurių panaudojimo svarbą galima prilyginti Apex Legends herojų turimų gebėjimų naudojimo kovose – pirmasis gebėjimas yra panaudojamas vieną kartą raunde (kito raundo metu jį vėl galima naudoti), prieiga prie antrojo ir trečiojo gebėjimo yra perkama raundo pradžioje (gebėjimas, vėlgi, vienkartinis, tačiau neišnaudojus gebėjimo jis išsaugomas kitam raundui), o ketvirtasis, galingiausias gebėjimas (angl. ultimate ability) ir prieiga prie jo labiausiai primena Overwatch – galimybė naudotis gebėjimu gaunama eliminuojant priešininkų žaidėjus ir už tai gaunant taškus, kurių surinkus pakankamą kiekį gebėjimą galima panaudoti.

Ir jau dabar galima pasakyti, kad žaidimas labiau primena Counter-Strike variaciją su gebėjimų priedu, kuris suteikia žaidimui kol kas tik iš pažiūros naujovišką išvaizdą. Žaidime vis dar lemiamą vaidmenį vaidina Counter-Strike būdingi veiksmai – atsargus pozicionavimas, slėpimasis ir išlindimas iš už priedangos, siaurų praėjimų (angl. choke points) dengimas ugnimi, būtinybė kovoti komandoje ir kvailai nestoti į atvirą kovą; tuo tarpu gebėjimai daugiausia žaidimą tik paspartina sumažindami pasyvaus žaidimo (angl. camping) kiekį (vis dėlto, slėptis už kampo nėra protinga, jei priešininkas žino, kur yra visi žaidėjai), kovose gebėjimai nevaidina svarbiausio vaidmens ir pergalę lemia mokėjimas naudotis ginklais (laimėti mūšio užsimerkus ir remiantis klausa, kaip kad yra įmanoma Overwatch, Valorant nepavyks).

Esporto scena

Valorant – įgūdžių ir praktikos reikalaujantis žaidimas, kuris savo reiklumu prilygsta pagrindiniams populiariausiems esporto šaudyklių žaidimams (Counter-Strike:GLobal Offensive, Overwatch), tad labai tikėtina, kad Riot Games į esporto scenos šviesą pastatys ir Valorant. Internete jau sklando gandai ir žinios apie žaidimo kūrėjų susitikimus su stambesniais esporto renginių organizatoriais, kurie, kaip yra manoma, teikia konsultacijas apie žaidimo pavertimą esportu.

Manoma, jog prasidėję Valorant esporto renginiai dėl žiūrovų ir net žaidėjų daugiausiai kovos su Counter-Strike:Global Offensive žaidimu. Kodėl? Nes žaidimo savybės ir tempas yra daug panašesni į Valve kūrinio, nei į Overwatch, kurio, beje, esporto renginiai yra organizuojami pačio žaidimo kūrėjų Blizzard. Ir nors kol kas nieko tiksliai nėra žinomo, tačiau jau palengva galima laukti žaidimo pasirodymo esporto scenose.

Baigiamasis žodis

Nors kol kas teprieinama tik pradinė, neišbaigta ir patobulinimų laukianti Valorant žaidimo versija, tačiau jos užteko, kad žaidėjų bendruomenė suprastų, jog tai – dar vienas dėmesio vertas žaidimas, kuris gali tapti nauja populiarumo banga (kaip kad buvo su Fortnite ar PUBG), kuri pasieks visas žaidimų pasaulio sritis. Išnaudojantis žaidėjų Counter-Strike įgytą patirtį ir Overwatch bei Apex Legends matytą gebėjimų panaudojimą, perlipantį per įprastų kovų ginklais rėmus ir keičiantį kovų taisykles; Valorant gal ir nesiūlo kažko naujo ar nematyto, tačiau suderina geriausias šaudyklių savybes, suteikdamos žaidėjams įdomesnę, taiklesnę patirtį. O ir iki žaidimo išleidimo liko ne tiek ir daug – šių metų vasarą turėtume gauti galimybę jį pridėti prie savo žaidimų bibliotekos.