Žaidimų Pasaulis Žaliems - Žaidimai

Viskas turi pagrindus ir etalonus – o žaidimai nėra išimtis; yra žaidimų kurie yra tarytum kolonos, ant kurių pastatyta žaidimų kultūra; žaidimai, kuriuos reikia žinoti kiekvienam, žengiančiam į žaidimų pasaulį. Šis straipsnis – tai septyni populiariausi, didelę rinkos dalį užimantys, įtakos žaidimų industrijai turėję ar dažniausiai šiandienos žaidėjų diskusijose girdimi žaidimų žanrai, kurie yra stambi žaidimų kultūros dalis.

Minecraft

Jau vienuoliktus metus skaičiuojantis Švedijoje sukurtas žaidimas, kuris net ir po šitiekos metų. Tai žaidimas, su kuriuo jau užaugo žmonių karta; žaidimas, kurio parduota virš 180 mln. kopijų. Šiame žaidime žaidėjas valdo iš kvadratų sudarytame pasaulyje (kiekvieną kartą kuriant pasaulį jis yra sugeneruojamas atsitiktinai, tad kiekvienas pasaulis yra skirtingas) esantį veikėją (kurio išvaizda yra tapusi viena iš lengviausiai atpažįstamų žaidimų kultūros ikonų); žaidėjas gali griauti pasaulį sudarančius blokus, iš jų gaminti kitas medžiagas ar įrankius, o naudodamas blokus kurti struktūras (pastatus, kalnus, kt.).

Svarbiausia ir žymiausia šio žaidimo savybė – absoliutus žaidėjo nevaržymas: daugiau nei 150 mln. kvadratinių kilometrų pasaulis, kuriame galima griauti viską, kas yra sukurta. Tačiau griovimas nėra tai, kas iškėlė šį žaidimą tarp kitų – tai buvo statymas. Žaidėjas gali pastatyti bet ką – namą, rūmus, dangoraižį, Didžiąją Kinų sieną, „Titaniką“ ar kosminį laivą; tik žaidėjo vaizduotės varžomas kūrimo potencialas buvo ir yra tas populiarumo raktas, kuris pelnė viso pasaulio žaidėjų simpatijas.

Fortnite

2017-ais metais pasirodęs žaidimas, kuris labiausiai išpopuliarėjo dėl Battle Royale režimo. Pirmosios šio režimo versijos buvo išleistos prasidedant Battle Royale žaidimų populiarumo augimui. 2017-ų metų rugsėjo mėnesį šis žaidimo režimas buvo paleistas į rinką, kurią jis pakeitė – nemokamas žaidimas pritraukė milžinišką kiekį žaidėjų, kuriems tereikėjo mokėti už kosmetinius veikėjo ar jo įrangos pakeitimus; šį verslo modelį vėliau išnaudojo Apex Legends, Call Of Duty Warzone bei kiti žaidimai.

Žaidime naudojama sezono progresavimo sistema – žaidėjui gaunant patirties taškų, jis atsirakina daugiau daiktų kosmetinių pakeitimų, žaidėjo išvaizdos rinkinių, pasaulio krovimosi laukimo vaizdų ar muzikos; norintiems atsirakinti daugiau daiktų teks pirkti Battle Pass, kuris suteikia prieigą prie visų įmanomų atsirakinti daiktų.

Žaidimo metu žaidėjas, kaip ir kituose Battle Royale žaidimuose atsiranda pasaulyje be jokių ginklų, o tik su kirtikliu; pasaulyje žaidėjas randa ginklų, šarvų ir statybinių medžiagų, kurias gauna griaudamas žaidime esančias struktūras (namus, automobilius, medžius). Galimybę statyti sienas, laiptus bei kitas iš anksto sukurtas struktūras išskiria žaidimą iš kitų Battle Royale žaidimų tarpo, nes ši žaidimo mechanika keičia kovų tarp žaidėjų sampratą, reikalaudama ne tik taiklumo šaudant ir pozicionavimo, bet ir gebėjimo protingai valdyti kuriamas struktūras.

League Of Legends

MOBA žanro žaidimas, kaip ir Minecraft, pasirodęs 2009 metais; taipogi jau vienas iš legendinių žaidimų, patrauklių žaidėjams nebe savo grafine išvaizda, o mechanika, prisiminimais bei istorijomis ir milžiniška bendruomene. Tai žaidimas, suderinantis dėmesiui reiklias žaidimo mechanikas ir malonumą teikiantį žaidimą, kuris neatsibosta net ir po ilgo laiko – vis dėlto, kone pusantro šimto veikėjų (angl. Champions), turinčių skirtingus įgūdžius, yra tai, ką galima vadinti raktu į žaidimo ilgalaikę vertę. Iš pažiūros nesudėtingas ir paprastas žaidimas ilgainiui virsta neįtikėtinai daug pastangų ir laiko reikalaujančia laiko praleidimo forma, kai žaidėjas (ir jo komanda) stoja į dvikovas su vis labiau patyrusiais žaidėjais. League Of Legends yra vienas iš populiariausų esporto scenose pasirodančių žaidimų; 2019-ais metais League Of Legends esporto renginiai buvo kone du kartus populiaresni nei antroje vietoje pagal populiarumą esančio Counter-Strike: Global Offensive.

Counter-Strike:Global Offensive

8 metus skaičiuojantis legendinės pirmo asmens šaudyklių serijos, su kuria užaugo kone visi bent kiek vyresni žaidėjai, žaidimas. Taipogi, internetinių memų, video montažų ir tarptautinės hiperbolizuotos neapykantos rusų žaidėjų bendruomenės daliai šaltinis. CS:GO siūlo detalius ir kruopščiai sukurtus pasaulius, komandinį žaidimą (kas kelia gana daug iššūkių), įgūdžiams reiklias mechanikas, visą pasaulį apimančias žaidėjų bendruomenes ir protu nebesuvokiamą žaidimo modifikacijų pasirinkimą.

Žaidime tarpusavyje kovoja dvi komandos – teroristai ir antiteroristinio policijos padalinio pareigūnai (angl. Counter-Terrorists). Galimi keturi žaidimo režimai:

Casual) šiame režime teroristai bando detonuoti bombą konkrečioje žaidimo vietovės vietoje (angl. site), tuo tarpu jų priešininkai stengiasi neleisti jai sprogti ją išminuodami (angl. defuse); nužudytas žaidėjas grįžti į komandą tegali kitame raunde. Raundą laimi komandą, kuri įvykdo savo tikslą (išminuoja bombą/neleidžia paleisti jos mechanizmo (angl. plant) arba eliminuoja priešininkų komandą); šis režimas yra žaidžiamas ir esporto renginiuose.

Deathmatch) dvi žaidėjų komandos ribotą laiko tarpą žudo priešininkus; miręs žaidėjas iš karto prisikelia kitoje, nei žuvo, vietoje ir gali tęsti kovą. Režimas patogus lavinti naudojimosi ginklais įgūdžius, plėsti artimos kovos patirtį.

War Games) konkrečiai įgūdžių, reakcijos greitumui ir rankos taiklumui skirtas režimas, kuris siūlo tris skirtingus žaidimus: War Games (eliminuodamas vis daugiau priešininkų žaidėjas gauna vis kitą ginklą), Demolition (mažesnis pasaulis nei Casual, tik viena bombos detonavimo vieta (angl. site), greitesni raundai) ir Flying Scoutsman (taiklumo lavinimo žaidimas – mažesnė gravitacija ir taiklūs snaiperiniai šautuvai).

Warzone) 2018-ų metų gruodžio mėnesį pasirodęs Battle Royale režimas, kuriame tarpusavyje dėl išlikimo kovoja 16 arba 18 žaidėjų (lyginant su Fortnite ar Warzone tai yra labai mažai); žaidimo metu žaidėjai gali vykdyti papildomas užduotis, iš kurių gautus pinigus gali išleisti pirkdamas ginklus ir įrangą (kurią taipogi galima rasti).

Grand Theft Auto V

2013 metais pasirodęs žaidimas, savo detalumu ir dydžiu aplenkęs visus to metu konkurentus – nors tiksliau, lygiaverčių konkurentų jis nebeturi jau daugelį metų; pelnytai laikomas geriausiu atvirojo pasaulio žaidimu – žaidėjas, naudodamasis transport priemonėmis gali pasiekti bet kurią pasaulio vietą – dangoraižio stogą, kalno viršūnėje esančią apžvalgos aikštelę, kalne esančias senas kasyklas, o su povandeninio laivo pagalba gali tyrinėti ir jūros gelmes. Ir visos šios vietos atkurtos itin tikroviškai, iki smulkiausių detalių, sukuriant nepakartojamą realumo jausmą.

Žaidimo veiksmas vyksta San Andreso valstijoje esančiame Los Santos mieste, kuriame susitinka trys skirtingi protagonistai – jaunas juodaodis gaujos narys (aliuzija į GTA:San Andreas) ir kartu dirbę plėšikai (vienas iš jų sukūręs šeimą stengiasi pabėgti nuo praeities; tuo tarpu kitas tęsia nusikaltėlio gyvenimą). Atsitiktinumų vedami šie veikėjai susiburia į grupę; žaidėjas gali rinktis kuriuo protagonistu žaidžia, misijose dažnai keičiami protagonistai leidžia pažvelgti į veiksmą iš skirtingų perspektyvų. Žaidime prieinamos 79 pagrindinio siužeto misijos, papildomos šalutinio veiksmo misijos bei nemažas veiklų pasirinkimas – priežastys, lemiančios daugkartinio žaidimo perėjimo nenuobodumą.

O po žaidimo vienam ateina laikas susijungti su draugais ir nerti į GTA:Online, kur žaidėjo laukia daugiau nei tūkstantis skirtingų misijų. Prekyba vogtais automobiliais, bankų plėšimas, ieškomų žaidėjų medžioklė, kontrabanda nelegaliai pagamintais ginklais, pogrindinis draudžiamų medžiagų sandėlis naktiniame klube, narkotikų fabrikėliai baikerių garažuose – tai tik dalis žaidėjui prieinamos nusikalstamos veiklos, kuria jis plečia savo įtaką. Nuostabu ir tai, kad žaidimo kūrėjai vis dar neapleidžia žaidimo ir vis papildo jį nauju turiniu.

Call Of Duty: Modern Warfare&Warzone

Kol Counter-Strike:Global Offensive traukia žaidėjus savo mechanikomis ir bendruomene bei milžiniška modifikacijų pasiūla, 2019-ųjų metų pabaigoje pasirodęs Call Of Duty: Modern Warfare žaidėjams siūlo itin geras grafikas ir įtraukiantį vieno žaidėjo režimo siužetą – trumpai tariant, geras AAA (šiuo atveju – sukurtas vieno kūrėjo, publikuotas kito kūrėjo) žaidimas.

Žaidimas vertinamas kaip vienas iš labiausiai nusisekusių serijos žaidimų ne veltui: fotorealistiškos grafikos, itin tiksliai atkurti ginklai ir karinė įranga, kariuomenės bei jų atributika, jaudinantis ir susimąstyti verčiantis siužetas (kurio detalių neatskleisiu – žaidimas vertas laiko ir pastangų jį pereinant) bei išbaigtas daugelio žaidėjų režimas, kuriame žaidėjai pagaliau kovoja tikroviškuose ir nepritemptose (dažnai ankstesniuose žaidimuose vietovės būdavo kuriamos taip, kad žaidėjams būtų patogiau žaisti) vietovėse.

Šių metų kovo mėnesį išleistas ir Battle Royale žanro Call Of Duty: Warzone žaidimas, mechanikomis, ginklais ir grafikomis besidalijantis su Call Of Duty: Modern Warfare. Šiame žaidime dėl išliko tarpusavyje kaunasi 150 žaidėjų (tai skamba daug, tačiau žaidimo pasaulis yra pakankamai didelis ir pernelyg stiprios trinties tarp žaidėjų žaidimo pradžioje nekyla). Žaidimo metu žaidėjai gali pirkti įrangą iš konkrečiuose taškuose esančių parduotuvių  rastus pinigus, taipogi prieš žaidimą paruošę, o žaidimo metu priėję prie išmestos parašiutu įrangos (angl. item drop) gali gauti bet kokį ginklą; šie aspektai įneša į žaidimą išankstinio pasiruošimo būtinybę bei tikroviškumo aspektą.

Resident Evil serija

Japonų studijos Capcom sukurta siaubo žaidimų serija (taip, japonai ne tik valgo sušius ir žiūri anime), kurios pirmasis žaidimas pasirodė 1996 metais; sulaukusi sėkmės ir neprarasdama populiarumo studija išleido 6 serijos dalis, 13 šalutinių žaidimų ir 3 pirmųjų žaidimų perdarinių. Dėl serijos sėkmės studija taipogi licenzijavo filmų, komiksų bei literatūros žaidimo tema kūrimą.

Naujausias ir šiuo metu daugelio diskusijų objektu yra tapęs naujausias, balandžio 3-ią dieną pasirodęs Resident Evil 3:Nemesis perdarinys Resident Evil 3. Žaidimo protagonistė Jill Valentine, esanti Raccoon mieste, susiduria su ją pradėjusiu persekioti monstru Nemesis, o paskui... nepasakosiu – žaidimas kritikų įvertintas, kaip ir Resident Evil 2 perdarinys, teigiamai; vizualiai žaidimas išbaigtas, palaidų galų nepalikta, tad jei mėgstate laisvalaiko praleidimą su zombiais – nieko nelaukę įsigykite žaidimą, o malonumą jį pereinant aš negadinsiu. Taipogi prieinamas ir daugelio žaidėjų režimas, pavadinimu Resident Evil:Resistance, kuriame 4 žaidėjai kovoja su juos įkalinusiu piktadariu.

Šios serijos žaidimuose žaidėjas ne tik bukai žudo zombius ir kovoja su bosais, bet ir sprendžia galvosūkius bei mįsles; ir nors dažnai jie būna gana gluminantys, tačiau prideda žaidimui įdomumo bei dėmesio detalėms reiklumą, ko dažnai trūksta panašiuose žaidimuose.